Çok karmaşık ve gereksiz görsel kullanımı: Sadelikten uzak, boşluklardan yoksun sıkışıp kalmış bir web tasarım kullanıcının aradığı şeye odaklanmasını engeller ve bu durumdan sıkılan kullanıcı siteyi hızlı bir şekilde terk eder.
Çok büyük ve çok küçük fontların kullanımı: Web sitesi tasarımlarında çok aşırı büyük ve yersiz kullanılan tipografiler tasarımın dengesini bozacaktır.
Çirkin ve amatör görüntüler; Amatörce çekilen fotoğraflar ve kalitesiz resimler web sitenizin kalitesini ve imajını sarsacaktır.
Harekete geçirici CTA(Call to Action) alanlarının eksikliği ya da karmaşık olması, Müşterilerinizin geri dönüşlerini ve satın alma süreçlerini hızlandırmak için harekete geçirici alanların ve bannerların iyi bir tasarıma ve kullanıcı deneyimine sahip olması gerekir.
Masaüstü görünüme haddinden fazla odaklanarak, mobil görünümü kötü bir şekilde tamamlamak. Günümüzde artık kullanıcıların %80’i mobil cihazlardan web siteleri ziyaret ettikleri için mobil görünümün kötü bir UX’e sahip olması bütün sonuçları değiştirecektir.
Tasarım çiziminde kullanılan lorem ipsum yazılarının siteyi açtıktan sonra unutulması. Sitenizdeki emaneten kullanılan yazıların unutulması müşterinize gözünde web sitenizin kullanılmayan arka bahçeniz kadar değersiz olduğunu söyleyecektir.
Tasarımcının anasayfada her hizmete ve ürüne yer verme isteği ilk açılış sayfasının sizi tanımaktan uzak içerik karmaşasına çevirebilir.
Anasayfa tasarımının aşırı uzun tutulması ve AB testlerinin hiç bir zaman yapılmaması. Çok uzun bir anasayfa tasarımı yaptınız ama hiç bir zaman kullanıcının sayfayı aşağıya doğru kaydırıp ana sayfada diğer öğeleri görüntüleyip görüntülediğine bakmadınız. Belkide hiçbir zaman görüntülenmeyen içerikler için anasayfanızı karmaşık ve yavaş açılan bir konuma soktuğunuzun farkına varmayacaksınız.